Większe wsparcie dla zagranicznej ekspansji
PAIH powiększa za granicą sieć nowych biur handlowych, których zadaniem jest udzielanie pomocy polskim eksporterom oraz inwestorom.
Adam woźniak
Do tej pory Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) otworzyła 15 placówek za granicą. Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) powinny w ciągu trzech lat całkowicie zastąpić nieefektywny system Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji działających przy polskich ambasadach. Mają wspierać zagraniczną ekspansję polskich eksporterów i inwestorów. – Naszym głównym zadaniem jest analiza branż za granicą pod kątem rentowności i zyskowności danego przedsięwzięcia – mówi Wojciech Fedko, członek zarządu PAIH. Docelowo ma powstać 70 biur zlokalizowanych w krajach o największym potencjale rozwojowym dla polskich firm. Ostatnie uruchomiono biura w Waszyngtonie, Wiedniu, Mediolanie i Buenos Aires.
Nowo powstające placówki wspierają przedsiębiorców głównie na rynkach wschodzących, gdzie bariery rozpoczęcia działalności...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta