Zacząć naprawę świata od siebie
Warto szukać sposobów, by połączyć społeczną odpowiedzialność firmy z jej główną działalnością biznesową.
Anita Błaszczak
Można budować wartość przedsiębiorstwa dzięki zrównoważonemu rozwojowi, a również w Polsce mamy już przedsięwzięcia kreujące wspólne korzyści – dla biznesu i dla społeczeństwa. O tych możliwościach rozmawiali uczestnicy debaty towarzyszącej konferencji „Smart CSR: Od społecznie odpowiedzialnych działań do współodpowiedzialności biznesu w zrównoważonym rozwoju".
Jak wynika z danych Forum Odpowiedzialnego Biznesu w Polsce przybywa firm realizujących działania CSR. Do tegorocznej edycji raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" zakwalifikowało się już ponad 880 dobrych praktyk ze 180 firm (o jedną czwartą więcej niż rok wcześniej). – Widzimy coraz większą dojrzałości biznesu. Duże firmy nie mogą już sobie pozwolić na to, by pomijać kwestie odpowiedzialności w biznesie, ale pozytywnym trendem jest rosnąca liczba mniejszych firm, które zgłaszają się do naszego Programu Partnerstwa i myślą o działaniach CSR strategicznie – mówiła Katarzyna Mróz menedżer projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Pułapka komunikacji
CSR-owa aktywność mniejszych firm nie dziwi Łukasza Makucha, prezesa firmy doradczej The Sustainers. Według niego, w małych i średnich przedsiębiorstwach kwestia odpowiedzialności społecznej biznesu (choć często nie jest określana jako CSR) istnieje praktycznie od zawsze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta