Nowa rola sportu
Już ponad 50 zawodników największego turnieju piłkarskiego dla dzieci „Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku" trafiło do młodzieżowych i seniorskich reprezentacji Polski.
Aleksandra ptak
Z badań Kantar Millward Brown wynika, że w Polsce sponsorowanie akcji CSR jest zajęciem głównie dla dużych, najchętniej budują w ten sposób swoją pozycję firmy zagraniczne, a jeśli polskie – to najczęściej są to spółki publiczne. Według autorów badań w akcje charytatywne częściej włączają się duże przedsiębiorstwa, liczące powyżej 250 pracowników. Miejsce w budżecie na tego typu wydatki ma dwie trzecie podobnych firm. Zdecydowanie rzadziej robią to firmy zatrudniające do 20 osób – tu w projekty związane z pomaganiem angażuje się jedynie co czwarta. Dodatkowo, jak wynika z raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia opublikowanego w tym roku, aż 82 proc. Polaków uważa, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu, a firmy angażujące się w tego typu działania są lepiej oceniane od tych, które tego nie praktykują.
Wspólne wartości
Firmy chętnie sięgają po akcje związane ze sportem, by podkreślać wspólne wartości, które łączą biznes i sport. Trafnie ujął to Krzysztof Ignaczak, siatkarz i medalista mistrzostw świata, podczas jednej z debat Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Sądzę, że biznes zrozumiał, iż sport, wzmacniając takie cechy charakteru, jak determinacja w osiąganiu celów, wytrwałość, pokora – bardzo cenne u...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta