Nieodparta pokusa ekspansji
Globalizacja jest nieuchronna, więc polskie firmy muszą wziąć w niej udział. Wstępem do zdobywania zagranicznych rynków powinno być kreowanie lokalnych marek.
Budowanie marek i rozwijanie ich zdolności do zagranicznej ekspansji było tematem jednego z paneli II dnia obrad Forum Przemysłowego w Karpaczu. Uczestnicy dyskusji nie mieli wątpliwości, że choć globalizacja ma swoje ciemne strony, jest nie do powstrzymania. – To proces nieuchronny, więc musimy w nim uczestniczyć – mówiła Wioletta Krawczyk-Namyślak, dyrektor zarządzająca KGHM TFI. – Dzięki wzrostowi współzależności gospodarczych od wielu lat w Europie mamy pokój – zauważył Wiesław Ogrodnik, prezes Zakładów Ceramicznych Bolesławiec. – A brak wojen działa z kolei w drugą stronę: sprzyja zdobywaniu rynków i pomnażaniu majątków – stwierdził.
Uczestnicy dyskusji przyznali, że strategia zdobywania zagranicznych rynków jest ściśle związana z charakterem biznesu. – Wysyłamy poza Polskę 40 proc. naszych produktów, ale prawdziwą globalizacją działalności byłoby przeniesienie lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta