Innowacje muszą być praktyczne
Cyfryzacja w ubezpieczeniach będzie przebiegać ewolucyjnie – mówi wiceprezes zarządu TUiR Warta w rozmowie z Marcinem Piaseckim.
Rafał Stankiewicz
Rz: W bankach mamy wręcz rewolucję technologiczną. A w ubezpieczeniach?
Na naszym rynku sytuacja wygląda podobnie. Wdrażane są kolejne technologie, które zautomatyzują, zdigitalizują korzystanie z ubezpieczeń. Jest jednak jedna różnica między nami i bankami, która wpływa na tempo cyfryzacji i jej odbiór na zewnątrz. Klient kontaktuje się z bankiem niemal codziennie. W przypadku ubezpieczonego kontakt ten najczęściej odbywa się raz do roku – w momencie odnawiania polisy.
Czyli co się zmieni?
Z perspektywy klienta kluczowe jest uruchamianie nowych kanałów kontaktu, wykorzystujących np. możliwości smartfonów. To idealne narzędzie dla ubezpieczeń. To jasne, że mało kto zainstaluje sobie aplikację, aby przyglądać się swojej polisie. Ale jak ktoś ma szkodę, to chętnie skorzysta z różnych rozwiązań technologicznych, które pozwolą ją szybko zlikwidować. Poprzez naszą aplikację mobilną jest już likwidowanych ponad 20 proc. szkód indywidualnych. Przy około pół miliona spraw majątkowych rocznie to już znacząca wielkość. Mamy ponad 100 tysięcy pobrań aplikacji, przy czym ponad 80 tysięcy klientów aktywnie jej używało, wystawiając bardzo dobrą ocenę.
Dlaczego to się wam opłaca?
Wdrażanie praktycznych i przydatnych klientom rozwiązań przekłada się na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta