Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Usługę u fryzjera i kosmetyczki można reklamować

22 grudnia 2017 | Prawo dla każdego | Filip Grzymała
źródło: materiały prasowe

Wchodząc do salonu, ustalmy szczegółowo, co usługodawca ma wykonać – mówi radca prawny.

Rz: Zdarza się, że klienci nie są zadowoleni z usług fryzjera. Czy takie usługi można reklamować?

Tomasz Konieczny, radca prawny w Konieczny, Grzybowski, Polak, Kancelaria Prawna: Oczywiście że tak. Każda usługa może być przedmiotem reklamacji klienta niezadowolonego z jej jakości czy też jej efektu. Nie mam tu na myśli typowej, znanej większości konsumentów reklamacji towaru w trybie rękojmi za wady, gdyż rezultat usług fryzjera nie jest samoistny i nie poddaje się testowi na istnienie wad w rozumieniu przepisów o rękojmi. Choć granica między umową o dzieło, która może rodzić odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady dzieła, a umową o świadczenie usług, do której stosuje się przepisy o zleceniu, jest cienka, to jednak opowiadałbym się za tą drugą. Oznacza to, że reklamacja takiej usługi opierałaby się na zasadach odpowiedzialności kontraktowej z kodeksu cywilnego.

W takim razie czego można żądać?...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10935

Wydanie: 10935

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament