(R)ewolucja na rynku aut nowych i używanych
Klienci chętnie będą wymieniać samochody na nowe lub używane, ale „młode", a import z czasem zmaleje – przekonuje prezes Volkswagen Bank Polska.
Mikołaj Woźniak
Rz: Dwucyfrowy wzrost rejestracji nowych aut na polskim rynku nadal się utrzymuje. Czy przekłada się to na wyniki?
Rosnący rynek pojazdów jest między innymi skutkiem popularyzacji nowoczesnego finansowania, czyli leasingu i kredytu z rynkową wartością końcową. Oferta Volkswagen Financial Services spotkała się z przychylnym przyjęciem klientów, a liczba osób wybierających niskie raty i możliwość wygodnej zmiany samochodu na nowy po trzech, czterech latach systematycznie rośnie. W 2017 roku już 34 proc. nabywców volkswagena wybierało taki leasing, podobnie jak 37 proc. kupujących škody i 53 proc. SEAT-a. Z tego ostatniego wyniku jestem szczególnie dumny, bo SEAT do tej pory miał bardzo atrakcyjne finansowanie, ale oparte na innych zasadach: z zerową wpłatą własną, zerowym oprocentowaniem, zerową prowizją bankową, i to wszystko rozłożone w ratach na 60 miesięcy.
Czy podobne rozwiązania oferowane są klientom indywidualnym?
Od czterech lat obserwujemy, jak do finansowania Škoda Kredyt Niskich Rat podchodzą klienci indywidualni. Spodziewaliśmy się, że ta oferta odniesie sukces, ale nie że aż tak duży. Obecnie nawet do 70 proc. nowych škód finansowanych jest kredytem z rynkową wartością końcową. Nowe finansowanie w ramach Škoda Financial Services przyciągnęło do salonów marki osoby, które wcześniej nawet...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta