Program dobrze skrojony
Każda firma, która chce mieć zadowolonych, powracających i polecających ją klientów – musi stworzyć politykę lojalnościową.
Obecnie mamy do czynienia z trudnym rynkiem detalicznym, na którym rządzi klient mający coraz większy wybór, ale też coraz wyższe wymagania. To klient świadomy, oczekujący nagrody, wartości dodanej w zamian za swoje zaangażowanie - mówi Dominika Adasiewicz-Skorupka, Head of eXperience platformy do obniżania i opłacania rachunków MAM. W ostatnich dwóch latach pojawiło się wiele nowych programów lojalnościowych. Większość marek detalicznych prowadzi obecnie własne programy i widać, że są to bardziej odważne, nowatorskie formuły, głównie aplikacje mobilne.
- Niekwestionowanym liderem jest program „Moja Biedronka", a także „ClubCard" należący do Tesco czy Vitay Orlenu. W dobrym stylu rozpoczęły programy lojalnościowe sieci Rossmann oraz H&M. Od samego początku postawiły na aplikację mobilną. Ze względu na ich siłę na rynku detalicznym można się spodziewać, że będą to za chwilę jedne z bardziej popularnych programów lojalnościowych. Czy skuteczne? Trudno na tę chwilę wyrokować - mówi ekspertka.
Proste reguły i szybkie korzyści
To, w jaki sposób firma przyciągnie klienta, zależy od rodzaju prowadzonego biznesu, zachowania i siły działań lojalnościowych konkurencji, ale także od charakterystyki dokonywanych przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta