Biedronka rzuca wyzwanie InPostowi
logistyka | Firma kurierska znana z paczkomatów ma potężnego rywala. Konkurencyjne maszyny do wydawania przesyłek mogą trafić do 2 tys. sklepów. michał duszczyk
Zaostrza się walka firm logistycznych o wart ok. 6 mld zł polski rynek paczek. Eksperci nie mają wątpliwości, że współpraca Biedronki i spółki SwipBox, duńskiego operatora maszyn do obsługi przesyłek, może mocno na nim namieszać. W obsługę paczek odbieranych w dyskontach chcą się zaangażować wszystkie największe firmy logistyczne działające w naszym kraju: DHL, FedEx, DPD, GLS, UPS, a nawet Ruch.
DHL na wyłączność?
Biedronka i Swipbox w pierwszym etapie projektu zbudują sieć liczącą 300 urządzeń paczkowych. Docelowo może być ich nawet 2 tys. InPost, który do tej pory był quasi-monopolistą w segmencie takich maszyn (ma ich ponad 2,9 tys.), nabiera wody w usta. – Nie komentujemy planów inwestycyjnych konkurencji. Jeżeli taka sieć powstanie, będziemy analizować ewentualne zagrożenia. Z podkreśleniem na jeżeli, bo podobnych zapowiedzi było wiele – mówi Wojciech Kądziołka, rzecznik InPostu.
Spółka, na czele której stoi znany biznesmen Rafał Brzoska, nie zamierza jednak oddawać pola bez walki. W ub.r. pozyskała inwestora – amerykański fundusz Advent, a teraz zamierza wchodzić do mniejszych miast. – Chcemy, by paczkomaty trafiły do mniejszych miejscowości, tak by także ich mieszkańcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta