Klientowi trzeba ufać, ale też go sprawdzać
Niemal 46 proc. firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie sprawdza wiarygodności partnerów przed rozpoczęciem z nimi współpracy.
Polskie firmy w niewystarczającym stopniu chronią należności i mają zbyt duże zaufanie do kontrahentów. Tymczasem to właśnie problemy największych, najbardziej sprawdzonych partnerów mogą być dla firm najbardziej bolesne – zgodzili się uczestnicy panelu „Ubezpieczenia należności jako wsparcie rozwojowe polskich firm na rynku krajowym oraz w ekspansji zagranicznej" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
– Jeśli chodzi o sektor małych i średnich firm, to widzimy, że coraz więcej przedsiębiorstw jest zainteresowanych tym, żeby lepiej badać i profesjonalizować obszar zarządzania należnościami. Jednak nadal jest to bardzo mała grupa, a przyrost nie jest dynamiczny – mówiła Katarzyna Kowalska, wiceprezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE). – Obserwujemy co prawda wzrost obrotów naszego portfela, ale ten wzrost dotyczy głównie już obecnych klientów, którzy ubezpieczają należności od wielu lat – podkreśliła....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta