Nowoczesne hotele jak obiekty science fiction
Sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość w obiektach dla turystów
Pierwszy obsługiwany przez roboty hotel otwarto dwa lata temu w Japonii. Gości wita mechaniczny dinozaur i kobieta–android. Roboty pomagają wnieść walizki do pokoju i zajmują się sprzątaniem wnętrz.
– Robot w roli konsjerża, pokój obsługiwany za pomocą smartfona, wirtualna wizyta w hotelowych wnętrzach, pomoc elektronicznego asystenta w wyszukiwaniu informacji o miejscowych atrakcjach to wyznaczniki zapoczątkowanej już transformacji technologicznej w światowym hotelarstwie – mówi Katarzyna Tencza, dyrektor w dziale hotelowym firmy doradczej Walter Herz. – Zaawansowane rozwiązania technologiczne są wprowadzane na całym świecie zarówno w obiektach luksusowych, jak i ekonomicznych.
Prywatny asystent
Karol Weber, specjalista hotelarstwa i autor bloga enjoyyourstay.pl, podkreśla, że rozwoju nowoczesnych technologii w hotelarstwie nie da się zatrzymać. – To konieczność wynikająca ze zmieniających się potrzeb i oczekiwań gości. Technologie służą wzbogacaniu ich doświadczeń – mówi. – Największe sieci hotelowe prześcigają się w pomysłach, jak te doświadczenia wzbogacić jeszcze bardziej. W hotelach międzynarodowych marek już spotykamy roboty komunikujące się z gośćmi czy dostarczające zamówione przedmioty do pokoju. Aplikacje na telefon umożliwiają dokonanie rezerwacji, zdalne zameldowanie się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta