Na zakupach spożywczych jesteśmy patriotami
Konsumenci | Polacy w zdecydowanej większości wybierają głównie krajową żywność
Często deklarujemy, że chcemy kupować polskie produkty spożywcze. Zgodnie z badaniami firmy Open Research dla 73 proc. konsumentów informacja o polskim pochodzeniu jest ważna. Różnie jednak odpowiadamy na pytanie, o jakie produkty chodzi.
Okazuje się, że tylko 52 proc. ankietowanych uważa, że polski produkt musi być w Polsce wyprodukowany. Niemal co piąty ocenia, że wystarczy, aby powstał z rodzimych składników. Natomiast dla kilkunastu procent badanych ważne jest to, jaki rodowód ma marka albo skąd pochodzi jej właściciel.
Jak wybrać polski produkt
Nazwa marki jest kluczowa dla 13 proc. badanych. Wciąż za rodzime marki uznawane są te, które od wielu lat należą do międzynarodowych koncernów spożywczych. A takich przykładów na polskim rynku jest bardzo dużo.
Jak podaje Open Research, kraj pochodzenia ma największe znaczenie podczas zakupów produktów spożywczych.
– Wynika to z psychologii konsumenta. Jedzenie wywołuje w nas pozytywne emocje związane z powrotem do czasów dzieciństwa, daje poczucie przynależności i bezpieczeństwa. Poza tym po prostu uważamy, że polska żywność jest najlepsza – podaje firma w komentarzu do wyników badań.
– Od dłuższego czasu obserwujemy wzrost patriotyzmu zakupowego Polaków. Jest to istotny element skłaniający do zakupów. Takie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta