Klienci więcej wydają, ale też więcej wymagają
Prognozy| Szansą dla firm kosmetycznych są rosnąca zamożność Polaków i eksport, wyzwaniem zaś wysokie oczekiwania konsumentów, konkurencja i nowe regulacje.
Chociaż polskiemu rynkowi urody daleko do dynamiki wzrostu usług biznesowych czy IT, to może on liczyć na stabilny 3–5 proc. wzrost w najbliższych latach. Producentom i sprzedawcom z tej branży sprzyja zainteresowanie atrakcyjnym, zadbanym wyglądem, co wspiera sprzedaż kosmetyków pielęgnacyjnych (zwłaszcza droższych, innowacyjnych preparatów anti-aging) jak również wzrost rynku produktów do makijażu. Ten ostatni nakręcają też trendy mody i szybki rozwój internetowych vlogów makijażowych.
Ostra walka
W swoich prognozach dla Polski firma badawcza Euromonitor przewiduje w 2019 r. ok. 3-proc. wzrost rynku, do ponad 4,3 mld euro (licząc w cenach stałych z 2017 r.). Prognozy podawane w złotych mówią o 4–5 proc. rozwoju sprzedaży kosmetyków do 2020 r. Szansę na jeszcze szybszy wzrost daje polskim firmom eksport.
Jak wynika z danych GUS, w 2017 r. wartość polskiego eksportu kosmetyków, liczona w złotych, wzrosła o prawie 7 proc., do 12,6 mld zł. Co prawda większość zagranicznej sprzedaży to nadal zasługa polskich fabryk międzynarodowych koncernów, ale coraz więcej krajowych producentów stawia już na zagraniczną ekspansję. Jest ona...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta