Giganci sprzedaży dyktują warunki na rynku
Handel | Już niemal połowa zakupów kosmetyków w Polsce przypada na sieci drogeryjno-kosmetyczne. Walcząc na cenowe promocje, tną marże producentów.
Ponad 7,7 mld zł przychodów ze sprzedaży w 2017 r. i prawie 1300 sklepów. Przy tej skali działalności największa w Polsce sieć drogeryjno-kosmetyczna Rossmann rozdaje karty na rynku urody. – Na naszych półkach mamy ponad 21 tys. produktów, co roku wprowadzamy ponad 5 tys. nowości – podkreśla Agata Nowakowska, rzecznik sieci, która w ciągu 25 lat rozwoju w Polsce zainwestowała tu ponad 1,7 mld zł.
Oddech dyskontów
Biorąc pod uwagę szacunki rynkowe Euromonitor International, Rossmann odpowiadałby za 44 proc. sprzedaży detalicznej kosmetyków, zaś według PMR – za 33 proc. Bezpośredni konkurenci niemieckiego giganta, w tym zagraniczni gracze, jak Super-Pharm i Hebe, siostrzana sieć Biedronki, są ok....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta