Halloween ma coraz więcej zwolenników
Handel | Dla sprzedawców każda okazja do świętowania jest dobra, liczy się po prostu wzrost obrotów. Dlatego na Halloween także wprowadzają specjalną ofertę.
W tym roku święto Halloween chce obchodzić już co czwarty Polak. Choć od lat nie brakuje mu krytyków wieszczących, że ten importowany z USA zwyczaj niedługo zniknie, dzieje się jednak inaczej. To również kolejne święto z niemalże wyłącznie komercyjnym przesłaniem, które trafia na nasz rynek. Walentynki już chwyciły, Halloween powoli także. Na razie sprowadzają się głównie do zakupu dyni i słodyczy w okolicznościowym opakowaniu, ale kropla drąży skałę.
Sklepy świętują
W sklepach okolicznościowe gadżety, głównie słodycze w specjalnych opakowaniach, ozdoby domu czy przebrania w tym okresie są właściwie obowiązkowe. – Nie możemy sobie pozwolić, żeby klient takiej oferty u nas nie znalazł. Nie jest to wielka pozycja w obrocie, ale budujemy w ten sposób lojalność – mówi menedżer jednej z dużych sieci. Inni idą dalej i wyróżniają się specjalnymi produktami. W sklepach Żabka będą to pomarańczowe pączki z posypką w kształcie nietoperzy.
– Halloween w Polsce nie jest aż tak popularny, jak na Zachodzie, ale z roku na rok przybywa fanów tego święta, dlatego przygotowujemy specjalną ofertę – podaje Biedronka.
Z badania Kantar Millwardbrown dla Wonga Polska wynika, że Halloween to święto bardziej miejskie. W największych aglomeracjach z co najmniej 500 tys. mieszkańców w jego obchody chce się włączyć 28 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta