Miliardy do wzięcia na rynku urody
Przemysł | Polska, szósty co do wielkości rynek kosmetyków w Unii Europejskiej, będzie też w tym roku jednym z najszybciej rosnących rynków.
Rosnące dochody i związane z tym dobre nastroje polskich konsumentów sprzyjają producentom i sprzedawcom kosmetyków. Pomaga im także rozwój mediów społecznościowych, gdzie setki krajowych i zagranicznych vlogerek i blogerek testują kolejne nowości, zachęcając do ich zakupów. Nic więc dziwnego, że w danych GUS dotyczących sprzedaży detalicznej po dziewięciu miesiącach br. kategoria zawierająca kosmetyki należała do najszybciej rosnących (o 11 proc. w skali roku), choć spory udział miały w tym wzroście farmaceutyki.
Według firm badawczych analizujących rynek urody sama sprzedaż kosmetyków i produktów higieny osobistej rośnie wolniej, ale i tak na tle większości krajów Europy polski rynek urody jest bardzo dynamiczny. Jak szacuje Euromonitor International, jego wartość zwiększy się w tym roku do 17,9 mld zł, czyli o ponad 3 proc. w porównaniu z bardzo dobrym minionym rokiem. Najszybciej,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta