Czarny miesiąc
Rynek KEP | Rosną liczba i wartość przesyłek kurierskich, ale bardziej liczy się cena niż czas dostawy Robert Przybylski
Polski rynek e-commerce rośnie w siłę, dynamika od kilku lat utrzymuje się na poziomie 20–25 proc. rocznie. – W tym roku według prognoz e-commerce wzrósł o ponad 20 proc. Udział we wzroście mają nie tylko większa liczba przesyłek, zamówień i kupujących online – zwiększa się również wartość koszyka. Ostatni kwartał roku w branży zawsze jest powyżej wszelkich norm – konsumenci robią zakupy świąteczne, kupują prezenty i korzystają z wyprzedaży. Tak będzie też w tym roku – listopad i grudzień będą rekordowe pod tym względem – przekonuje członek zarządu brokera kurierskiego Sendit.pl Zbigniew Ptaszyński. Dodaje, że firmy dużo inwestują w infrastrukturę, aby nadążyć za zwiększającą się liczbą przesyłek. DPD, mająca największy udział w rynku przesyłek, otworzyła już trzecią sortownię, InPost podwoił liczbę paczkomatów w Polsce, a Poczta Polska zainwestowała w nową maszynę sortującą.
Spóźniony sezon
Przemysł zakłada nawet większe wzrosty. Adam Kwiatkowski, wiceprezes Geis PL i Geis Parcel PL, twierdzi, że należy liczyć się ze średnimi wzrostami na poziomie 30 proc. w stosunku do liczby standardowych nadań. – W tym roku jednak sezon się nieco opóźnia i początek listopada nie może być tu miarodajny. Jednym z czynników opóźniających rozpoczęcie sezonu była długo utrzymująca się ładna jesienna pogoda, która nie zachęcała nie tylko do zakupu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta