Na właściwych torach
Koleje | Pesa, największy w kraju producent taboru kolejowego, ma szanse na kolejne kontrakty dla DB Robert Przybylski
W Deutsche Bahn słychać było duże westchnienie ulgi, gdy 8 listopada 2018 r. Pesa zakończyła dostawy pierwszej transzy pociągów dla DB Regio. Tego dnia bydgoski producent taboru uroczyście przekazał w warsztatach DB w Dortmundzie 20. dwuczłonowy pociąg Link dla połączeń regionalnych NWL, obsługujących region Westfalii. – Bardzo zależało nam na pomyślnym zakończeniu tego kontraktu, bo nie mieliśmy alternatywy dla tych pociągów – przyznaje prezes regionalnego organizatora przewozów NWL Joachim Kuenzel. Dodaje, że jeszcze w maju tego roku miał poważne wątpliwości, czy do końca października otrzyma zamówione Linki.
Na pierwszym planie jakość usług
– Nie mam 100 procent pewności, czy do końca marca 2019 r. Pesa dostarczy pozostałych 16 trójczłonowych Linków, ale ufam prezesowi Pesy Krzysztofowi Sędzikowskiemu – zaznacza Kuenzel. Do końca marca Pesa ma dostarczyć 16 trójczłonowych pojazdów i do lata przyszłego roku resztę z 71 pojazdów z pierwszego kontraktu.
Linki bezawaryjnie jeżdżą od kilku miesięcy w Westfalii. – To nowoczesne, dobrze wyglądające pociągi, które są dobrze oceniane przez maszynistów – uważa przewodniczący rady nadzorczej DB Regio NRW Andree Bach. Przyznaje, że cały kontrakt budził duże zainteresowanie spółki matki i wszystkim zależało, aby zakończył się sukcesem.
DB, podobnie jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta