Zapewnienie daje rękojmię
Nie da się sprawdzić kilku tirów galanterii w kilka godzin. Jeśli sprzedawca gwarantuje jakość, kontrola nie jest konieczna.
Kupujący musi jednak wyraźnie zgłosić reklamację. To wnioski z najnowszego wyroku Sądu Najwyższego, dotyczącego korzystania z rękojmi, w tym wypadku zwłaszcza w biznesie, gdyż konsumenci mają szerszą ochronę.
Starzy znajomi
Kwestia ta wynikła w procesie między od dawna znającymi się biznesmenami, którzy zawarli kontrakt na kupno ogromnej partii galanterii, mianowicie pasków, które wedle zapewnień sprzedającego (zawartych w mailu) miały być zrobione według najnowszych trendów i w 1000 wzorów. 30 proc. pasków miało być ze skóry. Pochodziły z Dalekiego Wschodu, a odbiór odbywał się z magazynu w Hiszpanii, gdzie obaj pojechali i towar obejrzeli, a kupujący wpłacił 120 tys. euro zaliczki. Nie zapłacił jednak prawie 100 tys. euro...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta