Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kontroferta nie zawsze znaczy, że firma cię ceni

04 marca 2019 | Ekonomia
źródło: Rzeczpospolita

Jeśli pracodawca chce cię odwieść od odejścia i składa nowe propozycje, zastanów się na chłodno, czy rzeczywiście poprawią one twoją sytuację. Anna Cieślak-Wróblewska

 

Nawet 70 proc. osób, które zdecydują się zmienić zatrudnienie, dostaje tzw. kontrofertę od obecnego pracodawcy. Firmy chcą w tej sposób zatrzymać dobrych pracowników, oferując im wyższe zarobki, lepsze benefity albo zmianę stanowiska czy awans. Pytanie, co robić w takich sytuacjach – kontrofertę przyjąć i zostać czy podtrzymać swoją decyzję i zmienić pracę?

Chłodna analiza

Jak twierdzą eksperci HR, wszystko zależy od indywidualnej sytuacji. Przykładowo jeśli ktoś zaczął szukać innej pracy tylko po to, by mieć argument w rozmowach o podwyżce, to kontroferta świetnie wpisuje się w jego strategię. Jeśli jednak ktoś zmienia pracę, bo nie może się dogadać z szefem, to nie zatrzymają go żadne obietnice.

Ale zawsze należy nad propozycją obecnego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11296

Wydanie: 11296

Spis treści
Zamów abonament