Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Deficytowy Jedwabny Szlak

28 czerwca 2019 | LTS | Robert Przybylski
źródło: Rzeczpospolita

Koleje | Rosyjski zakaz tranzytu europejskiej żywności utrudnia chińską ekspansję. Tracą też rosyjskie koleje.

 

Chińskie plany podboju gospodarczego Europy są wspierane przez przewoźników kolejowych, dla których mogą stać się znaczącym źródłem przychodów. Pekin oraz rządy prowincji dofinansowują pociągi wywożące chińskie towary.

Miliardowe inwestycje

Subwencje są skuteczne, bo przewozy kontenerów przez Rosyjskie Koleje Żelazne (RZD) nieustannie rosną; w 2018 roku powiększyły się o 12,8 proc. i o 15,5 proc. w pierwszym kwartale tego roku. Prezes RZD Oleg Biełoziorow uważa, że możliwe jest osiągnięcie przewozów 2 mln TEU.

RZD za miliardy rubli modernizuje tory i rozjazdy na tranzytowym szlaku. Inwestycje mają skrócić transport ładunków z Chin do zachodniej granicy Rosji do siedmiu dni, a średnia prędkość ma wzrosnąć z 1150 km do 1500 km na dobę.

Dodatkowy ruch zapewnią przesyłki z Japonii. 24 maja 2019 roku RZD rozpoczęła przewozy z Japonii do Europy, oferując czas przewozu 18 dni, podczas gdy morski trwa 45 dni. RZD zamierza w 2024 roku przewozić 180 mln ton ładunków rocznie Koleją...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11392

Wydanie: 11392

Spis treści

Reklama

Zamów abonament