Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Dieta na półkach

05 sierpnia 2019 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

Kolejne sieci handlowe usuwają ze składu produktów nadmiar soli czy tłuszczu.

 

W weekend sieć Lidl rozpoczęła promocje produktów ze znacznie odchudzonym z cukru czy soli składem. Tych dodatków jest teraz często mniej nawet o 30 proc. przy zachowaniu walorów smakowych. Programy takiej modyfikacji składów na zdrowsze prowadzą też Biedronka, Carrefour, Tesco czy Netto.

– Firma przyjęła zobowiązanie, że do 2025 roku obniży o 20 proc. ilość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidl Polska.

– W żadnym produkcie spożywczym marki własnej od tego roku nie stosujemy dodatku oleju palmowego lub zastępujemy go olejem ze źródeł certyfikowanych – mówi z kolei dr inż. Justyna Szymani z Jeronimo Martins Polska.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 11424

Wydanie: 11424

Spis treści
Zamów abonament