Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sieć wciąga już nawet najbardziej opornych

10 grudnia 2019 | Rzeczpospolita Cyfrowa | Piotr Mazurkiewicz
Promocje sklepowe można  już przeglądać nie tylko  w papierowych gazetkach,  ale i na smartfonach.
źródło: Shutterstock
Promocje sklepowe można już przeglądać nie tylko w papierowych gazetkach, ale i na smartfonach.

Polacy wciąż kochają papierowe gazetki reklamowe, ale coraz więcej osób korzysta z nich w wersji elektronicznej czy w aplikacjach na smartfony.

 

W Polsce rocznie na rynek trafiają setki milionów gazetek reklamowych, wciąż jest to niesłychanie popularne źródło informacji o sklepowych promocjach, które konsumenci uwielbiają. W efekcie 88 proc. kupujących zawsze lub często przegląda gazetki przed zakupami. Kupujących interesowały w 2018 roku głównie publikacje Biedronki oraz Lidla. 65 proc. osób przeglądających gazetki dokonuje zakupów niemal codziennie.

Nie znaczy to, że rynek się nie zmienia. – Ponad 91 proc. zauważa konieczność ograniczenia druku papierowych gazetek promocyjnych. Sieci handlowe, chcąc ograniczać druk gazetek, przechodzić będą na formaty elektroniczne gazetek – mówi Tomasz Machniak, współzałożyciel aplikacji Moja Gazetka. – W naszej aplikacji do października 2019 r. obejrzano ponad 2 mld stron gazetek w formie elektronicznej. Wydruk takiej liczby stron w formie papierowej pochłonąłby ok. 160 tys. drzew. Zysk ekologiczny mamy tu więc bardzo duży – dodaje.

Jak najmniej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej" na miesiąc z rabatem 50%!

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11530

Wydanie: 11530

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament