Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Coraz więcej polskich firm sprzedaje przez internet

17 stycznia 2020 | Ekonomia i rynek
źródło: Rzeczpospolita

Robi to już 14 proc. przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 10 osób, czyli mniej niż średnia UE. Uwzględniając mikrofirmy, wynik byłby dużo wyższy, ponieważ to one chętniej wchodzą w e-handel. piotr mazurkiewicz

 

Według najnowszych danych Eurostatu w ciągu roku ich liczba wzrosła o 1 pkt proc., co nie jest może imponującym wynikiem – tym bardziej że Polska nadal znajduje się poniżej unijnej średniej. Jednak ogólny wysoki wynik to zasługa przede wszystkim biznesów z państw skandynawskich, gdzie online sprzedaje już nawet ponad 30 proc. firm.

Inna sprawa, że nasz rynek rozwija się w szybkim tempie już od lat, a Polacy wydają już w sieci ponad 50 mld zł.

– Rozwój e-commerce w Polsce warto rozpatrywać nie tylko z punktu widzenia podaży, ale także popytu – mówi dr Jolanta Tkaczyk, ekspertka ds. zachowań konsumenckich i analiz rynkowych z Akademii Leona Koźmińskiego. – Faktycznie 14 proc. firm sprzedających online to nie jest wynik imponujący, szczególnie na tle naszych zachodnich i północnych sąsiadów. I z pewnością byłby on wyższy, gdybyśmy doliczyli małe firmy, które gros zamówień zbierają np. przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11559

Wydanie: 11559

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament