Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zaginął dowód i się odnalazł. Odwołaj zastrzeżenie

30 stycznia 2020 | Moje pieniądze
Klient, który utracił dowód osobisty, musi niezwłocznie zgłosić ten fakt organowi dowolnej gminy
źródło: Shutterstock
Klient, który utracił dowód osobisty, musi niezwłocznie zgłosić ten fakt organowi dowolnej gminy

Po zaginięciu i szybkim odnalezieniu dowodu osobistego można 
spróbować odwołać zastrzeżenie zrobione w banku, ale nie 
we wszystkich to się uda. Janina Blikowska

 

Dowód osobisty jest potrzebny do weryfikacji klienta w oddziałach. Często też ginie, czy jest skradziony. W takich sytuacjach powinniśmy jak najszybciej powiadomić bank, by nikt nie wykorzystał go do niecnych celów, np. zaciągnięcia kredytu na nasze dane osobowe.

Jeśli dowód zaginął nam gdzieś w domu czy w pracy i już zdążyliśmy go zastrzec w banku, to czy jest możliwe anulowanie tego zastrzeżenia? Okazuje się, że tak, choć nie wszędzie.

– Klient, który utracił dowód osobisty, musi niezwłocznie zgłosić ten fakt organowi dowolnej gminy i dostaje zaświadczenie o utracie dowodu. Gmina unieważnia taki dokument i nie ma już możliwości odwołania jego zastrzeżenia w banku. Jeśli klient zgubił...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11570

Wydanie: 11570

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Nieprzypisane

Zamów abonament