Polacy chcą proekologicznej postawy i rządu, i przedsiębiorców
Od kilku lat rosną społeczne oczekiwania wobec biznesu. Teraz na czoło wysuwają się działania dla środowiska naturalnego i walka z ocieplaniem klimatu. anita błaszczak
Czasy, gdy firmy mogły się szczycić tym, że nie wykorzystują pracowników i nie zatruwają środowiska naturalnego, już minęły. Teraz oczekiwania wobec biznesu poszły w górę. Ma on mieć nie neutralny, ale pozytywny wpływ na swoje bliższe i dalsze otoczenie. Wyraźnie pokazują to raporty z ogłoszonych w styczniu globalnych badań firmy doradczej Deloitte oraz agencji PR Edelman. Ta ostatnia w swoim corocznym sondażu Edelman Trust Barometer, ogłaszanym tradycyjnie przy okazji Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, porównuje zaufanie do czterech instytucji – rządu, biznesu, mediów i organizacji pozarządowych w 26 krajach (od dwóch lat badanie nie obejmuje Polski).
Wyniki tegorocznego barometru są pozytywne dla przedsiębiorstw; zaufanie wobec nich deklaruje 58 proc. badanych – podobnie jak dla organizacji pozarządowych – średnią podwyższają rozwijające się kraje Azji. Dla porównania rządom i mediom ufa 49 proc. ankietowanych.
Czas na głos szefów
Wysokie zaufanie wobec biznesu wiąże się jednak z wysokimi oczekiwaniami – aż 92 proc. uczestników badania wskazało, że szefowie firm powinni zabierać głos w ważnych społecznie sprawach, a niewiele mniej, bo trzy czwarte twierdzi, że prezesi i dyrektorzy generalni powinni stanąć na czele zmian, zamiast czekać, aż narzucą je rządy.
– Skończył się „business as usual" mający...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta