Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy chcą proekologicznej postawy i rządu, i przedsiębiorców

31 stycznia 2020 | Ekonomia i rynek
Greta Thunberg  była gościem katowickiego światowego szczytu klimatycznego w 2018 roku
autor zdjęcia: Beata Zawrzel
źródło: reporter
Greta Thunberg była gościem katowickiego światowego szczytu klimatycznego w 2018 roku
Młodzi Polacy coraz bardziej stanowczo domagają się skutecznego przeciwdziałania ocieplaniu klimatu
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Młodzi Polacy coraz bardziej stanowczo domagają się skutecznego przeciwdziałania ocieplaniu klimatu
źródło: Rzeczpospolita

Od kilku lat rosną społeczne oczekiwania wobec biznesu. 
Teraz na czoło wysuwają się działania dla środowiska naturalnego 
i walka z ocieplaniem klimatu. anita błaszczak

 

Czasy, gdy firmy mogły się szczycić tym, że nie wykorzystują pracowników i nie zatruwają środowiska naturalnego, już minęły. Teraz oczekiwania wobec biznesu poszły w górę. Ma on mieć nie neutralny, ale pozytywny wpływ na swoje bliższe i dalsze otoczenie. Wyraźnie pokazują to raporty z ogłoszonych w styczniu globalnych badań firmy doradczej Deloitte oraz agencji PR Edelman. Ta ostatnia w swoim corocznym sondażu Edelman Trust Barometer, ogłaszanym tradycyjnie przy okazji Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, porównuje zaufanie do czterech instytucji – rządu, biznesu, mediów i organizacji pozarządowych w 26 krajach (od dwóch lat badanie nie obejmuje Polski).

Wyniki tegorocznego barometru są pozytywne dla przedsiębiorstw; zaufanie wobec nich deklaruje 58 proc. badanych – podobnie jak dla organizacji pozarządowych – średnią podwyższają rozwijające się kraje Azji. Dla porównania rządom i mediom ufa 49 proc. ankietowanych.

Czas na głos szefów

Wysokie zaufanie wobec biznesu wiąże się jednak z wysokimi oczekiwaniami – aż 92 proc. uczestników badania wskazało, że szefowie firm powinni zabierać głos w ważnych społecznie sprawach, a niewiele mniej, bo trzy czwarte twierdzi, że prezesi i dyrektorzy generalni powinni stanąć na czele zmian, zamiast czekać, aż narzucą je rządy.

– Skończył się „business as usual" mający...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11571

Wydanie: 11571

Spis treści

Reklama

Biznes Trendy + Komunikaty

Biznes Trendy

Nieprzypisane

Zamów abonament