Produkcja silników w Polsce wciąż się rozpędza
Mimo że do branży motoryzacyjnej nad Wisłą oraz w Europie coraz mocniej dociera perspektywa spowolnienia w globalnej gospodarce, fabryki wytwarzające silniki zwiększają obroty. adam woźniak
Rośnie znaczenie Polski jako ważnego w Europie producenta silników. Jak podaje firma analityczna AutomotiveSuppliers.pl, w 2019 r. fabryki w Polsce wyprodukowały niemal półtora miliona jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych. To wzrost o przeszło 18 proc. w porównaniu z produkcją w roku 2018. Choć cała branża motoryzacyjna w Polsce i w Europie obawia się spowolnienia gospodarczego i pogorszenia dotychczasowych wyników, prognozy dla produkcji silników w 2020 r. są optymistyczne: zakładają jej wzrost do poziomu 1,85 mln.
Ratunek z Francji
Ubiegły rok przyniósł wzmocnienie tej części sektora motoryzacyjnego dzięki uruchomieniu produkcji w zakładzie PSA w Tychach oraz w należącej do Daimlera fabryce w Jaworze. Tyska fabryka produkuje od stycznia trzycylindrowe jednostki napędowe Turbo PureTech o pojemności 2,1 litra. Wcześniej należała do Isuzu, produkowała także silniki dla opli z fabryki w Gliwicach. – Obiekt...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta