Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie demonizujmy plastiku

31 stycznia 2020 | Ekonomia i rynek
autor zdjęcia: David Scott Holloway
źródło: materiały prasowe

Plastik to wspaniały materiał, ale jest go dużo i nie jest poddawany recyklingowi. Musimy uszczelnić jego obieg, 
tak by nie niszczył przyrody – mówi Virginie Helias, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Procter & Gamble. mateusz pawlak

 

Tegoroczne Forum w Davos jest zorganizowane pod hasłem „Partnerzy na rzecz zrównoważonego i spójnego świata". Czy można jednocześnie prowadzić działalność gospodarczą i zapewnić zrównoważony rozwój?

Oczywiście, jest to możliwe. Wymaga jednak woli działania i żelaznej konsekwencji. Jako duża korporacja, która sama produkuje spore ilości odpadów, postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce, powołując departament zrównoważonego rozwoju, którym kieruję. To, co udało się m.in. zrobić, to powołać dwie inicjatywy, które są swego rodzaju aliansami wielu firm. Pierwszy to projekt „50L Home", który jest próbą rozwiązania globalnego problemu, jakim jest kryzys wodny, dotykający aż 14 z 20 największych aglomeracji. Postanowiliśmy wspólnie z kilkunastoma firmami sprawdzić, czy jesteśmy w stanie znacząco ograniczyć zużycie wody w gospodarstwach domowych, używając innowacyjnych rozwiązań. Projekt drugi to „HolyGrail", czyli próba poradzenia sobie z odpadami plastikowymi. Wymyśliliśmy sposób, jak w mikronadruku na opakowaniu zakodować informację tak, by każde opakowanie było widoczne w zamkniętym obiegu i nigdy z tego systemu nie wydostało się jako odpad. Innymi słowy, by było ono automatycznie rozpoznawane i przeznaczone do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11571

Wydanie: 11571

Spis treści

Reklama

Biznes Trendy + Komunikaty

Biznes Trendy

Nieprzypisane

Zamów abonament