Nie daj się oczarować superobietnicami z reklam
Condohotele | Inwestycja na pograniczu rynku nieruchomości i turystyki może być atrakcyjna, ale wiąże się z ryzykiem
Inwestorzy szukają możliwości jak najlepszego ulokowania gotówki na rynku nieruchomości. Zakup mieszkania na wynajem to najpopularniejsza forma, ale wymaga ciągłego zaangażowania. Trzeba znaleźć najemcę, ściągać czynsz, utrzymywać lokal w dobrym stanie technicznym itp. Zakup lokalu w apart- czy condohotelu (dziś to praktycznie synonimy) wydaje się atrakcyjną alternatywą. Inwestor wykłada kapitał, a zarządzaniem i obsługą zajmuje się ktoś inny na podstawie wieloletniej umowy. Do tego obiecywany jest atrakcyjny, coroczny zwrot z inwestycji.
Ostrzeżenie ze strony państwowych instytucji
W ostatnim czasie o rynku condo było głośno, choć niekoniecznie był przedstawiany w pozytywnym świetle. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów we współpracy z Komisją Nadzoru Finansowego i resortem rozwoju uruchomiły kampanię „Oczarowani. Jak nie dać się oszukać?". Do sądu trafił zaś pozew ludzi, którzy zainwestowali w nigdy niewybudowane condohotele w Ostródzie i Władysławowie. Pokrzywdzeni postanowili dochodzić roszczeń od pośredników finansowych, którzy rekomendowali inwestycję.
Z drugiej strony inwestycje w formule condo w Polsce są firmowane przez takich gigantów rynku hotelarskiego jak InterContinental Hotels Group, Louvre Hotel Group czy Accor. I wiele jest udanych.
Warto zwrócić uwagę, że większość ofert...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta