Jak będzie wyglądał polski rynek w Europie otwartych torów
IV Pakiet Kolejowy daje możliwość stworzenia w Unii zrewolucjonizowanego, jednolitego obszaru kolejowego. Materiał powstał we współpracy z Grupą PKP
Co Pakiet oznacza w praktyce? Jakie są tu szanse i ewentualne zagrożenia dla polskich przewoźników? Co mogą zyskać pasażerowie? Odpowiedzi na te pytania szukali uczestnicy debaty „Co zmieni na polskim rynku transportowym IV Pakiet Kolejowy?" podczas II Kongresu Rozwoju Kolei.
– W mojej ocenie IV Pakiet Kolejowy uruchomi kreatywność naszych podmiotów gospodarczych działających na tym rynku – mówił Andrzej Bittel, sekretarz stanu, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu w Ministerstwie Infrastruktury. – Bo mam wrażenie, że czasem sytuacja poruszania się utartym torem powoduje rutynę. A będziemy się musieli zmierzyć z nowymi zjawiskami. Oczywiście zapewne pojawi się konkurencja, może nasi organizatorzy transportu – ministerstwo czy marszałkowie – uznają, że trzeba rozbudować potencjał swoich przewoźników, żeby stanąć do przetargów i np. obsługiwać inne województwa. Można na zmiany spojrzeć też w takim rozumieniu. I ta kreatywność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta