Blogi internetowe to koszty i rozliczenia
Blogerzy, w ramach wykonywanej działalności gospodarczej, mogą generować przychody z tytułu pozyskiwania reklamodawców, wynajmu lub dzierżawy powierzchni reklamowej i zamieszczania reklam na stronie internetowej, czy uczestnictwa w kampaniach reklamowych. Mogą robić to w ramach wykonywanej działalności gospodarczej, którą musi cechować zorganizowany charakter, zarobkowość oraz ciągłość wykonywania.
Na gruncie podatku dochodowego, za przychód podatkowy z tytułu prowadzenia blogów w ramach działalności gospodarczej uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont, a także należnego podatku VAT. Za datę jego powstania przyjmuje się dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi (częściowego wykonania usługi), nie później jednak, niż dzień wystawienia faktury lub uregulowania należności (art. 14 ust. 1 i 1c ustawy o PIT).
UWAGA!
Do przedmiotowych przychodów nie zalicza się pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, np. w formie przedpłat lub zaliczek (art. 14 ust. 3 pkt 1 ustawy o PIT).
Podatek dochodowy
Poniesione przez blogerów wydatki związane z uruchomieniem i prowadzeniem blogów (np. dotyczące nabycia domeny internetowej, usług graficznych, czy usług hostingowych) stanowią koszty podatkowe, o ile spełniają one kryterium celowości, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT. Pamiętać należy, że aby uznać dany wydatek za koszt uzyskania przychodów, muszą być spełnione łącznie następujące warunki (vide interpretacja dyrektora Krajowej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta