Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nadeszły trudne czasy dla linii lotniczych w Europie

13 lutego 2020 | Ekonomia i rynek
źródło: Rzeczpospolita

Spowolnienie na rynku 
coraz mocniej doskwiera przewoźnikom. To efekt epidemii koronawirusa 
i kryzysu MAX-a, ale także przedłużających się remontów silników Rolls-Royce'a montowanych 
w dreamlinerach. Danuta Walewska

 

Co gorsza, we wszystkich trzech przypadkach nie ma pewności, kiedy kłopoty się skończą. Jedyny optymistyczny sygnał w tej sytuacji to spadające ceny ropy naftowej, co powoduje, że paliwo lotnicze jest dzisiaj o ponad 10 proc. tańsze niż na początku 2019 r.

Lotnictwu europejskiemu szkodzą również proekologiczne naciski – „wstyd latania", szczególnie odczuwalny w Europie Północnej, ale coraz silniejszy w Niemczech – a także pogarszająca się kondycja finansowa przewoźników. W 2019 r. zbankrutowało osiem europejskich linii – Thomas Cook, słoweńska Adria, Aigle Azur i XL Airways, Germania, Flybmi, islandzki WOW i Jet Airways. W tym roku upadł już jeden przewoźnik – włoskie Air Italy, które dzięki katarskim pieniądzom miały wyrosnąć na największego przewoźnika w tym kraju. Linia padła, pogrążona przez kryzys MAX-a (Katarczycy zamówili dla Włochów 17...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11582

Wydanie: 11582

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament