Powrót kaseciaka. Na nostalgii się zarabia
Gramofony, płyty winylowe, kasety i magnetofony, a nawet konsole pierwszej generacji czy stare komputery i kultowe gry z lat 80. przeżywają drugą młodość. michał duszczyk
Cyfrowa rozrywka króluje i prawdopodobnie nic tego długo nie zmieni. Z najnowszych danych Recording Industry Association of America wynika, że już 80 proc. przychodów branża muzyczna czerpie ze streamingu. Nie przeszkadza to jednak, by jednocześnie odżywała nostalgia za nośnikami z poprzedniego wieku. W Wielkiej Brytanii sprzedaż kaset magnetofonowych, które właśnie wracają do łask, sięgnęła w zeszłym roku rekordowego poziomu, najwyższego od ponad dekady. W sumie w 2019 r. do fanów trafiło tam 75 tys. taśm z muzyką. Podobny trend, choć na rynku już obecny od kilkunastu lat, widoczny jest w przypadku płyt winylowych. W Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku kupiono niemal 19 mln longplayów. To prawdziwy boom, bowiem jeszcze w 2006 r. popyt na tzw. czarne krążki oscylował na poziomie 900 tys. sztuk.
Milenialsi mają głos
Eksperci twierdzą, że moda na gadżety retro, czyli sprzęty, które królowały na rynku w latach 70.–90., to efekt dojścia „do głosu" pokolenia, które wychowało się na płytach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta