Produkcja samochodów będzie droższa
W 2030 roku część aut wciąż będzie miała elementy silników spalinowych – mówi Wojciech Halarewicz, wiceprezes Mazda Motor Europe ds. komunikacji. Adam woźniak
W tym roku przemysł motoryzacyjny stanął przed koniecznością obniżenia poziomu emisji i perspektywą kar za niedotrzymanie nowych wymogów. Jak to wpłynie na koszty produkcji samochodów?
Komisja Europejska założyła, że doprowadzenie do zmniejszenia emisji CO2 nastąpi przy zachowaniu neutralności technologicznej. Ale jedyną technologią mogącą pozwolić na uniknięcie kar za przekroczenia emisji jest elektryfikacja. Aby móc kontynuować sprzedaż samochodów z silnikami spalinowymi – cykl życia produktu takiego jak samochód jest długi, wynosi od pięciu do siedmiu lat w zależności od producenta – potrzebujemy odpowiedniego miksu samochodów zelektryfikowanych. Jednak zarówno technologie napędów hybrydowych, jak i hybryd plug-in, systemów mild hybrid czy też napędów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta