Covid-19 nie spowolni działań proklimatycznych na kolei
Pociągi wyróżniają się na tle innych środków transportu jako najmniej emisyjne. Jednak nadal w około 91 proc. kolej zarówno pasażerska, jak i towarowa jest zasilana ze źródeł konwencjonalnych, zużywając jednocześnie niecałe 2 proc. energii w skali kraju. Branża zrzeszyła się, aby prowadzić wspólne działania na rzecz zmniejszenia emisji CO2 i transformacji sektora w zieloną stronę. MICHAŁ SZEWCZYK
Centrum Efektywności Energetycznej Kolei (CEEK) rekomenduje m.in. stworzenie spójnego systemu do eco-drivingu na kolei, który wesprze optymalizację techniki jazdy. W ciągu dziesięciu lat umożliwi to wygenerowanie oszczędności energii elektrycznej na poziomie 400 GWh oraz zredukowanie emisji CO2 o 320 000 ton.
– Pierwszy rok naszej działalności pokazał, że CEEK to bardzo istotna inicjatywa dla całej branży kolejowej, która potrafi efektywnie współpracować, tak by kolej stawała się jeszcze bardziej ekologicznym i konkurencyjnym środkiem transportu. Bardzo się cieszę, że mogę przewodniczyć jej pracom i wspólnie z całą radą programową oraz członkami CEEK poszukiwać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta