Influencer lepszy od programisty?
Przyszłościowe zawody | Prawie ośmiu na dziesięciu młodych Amerykanów marzy o karierze w internecie
Aż 86 proc. Amerykanów w wieku od 13 do 38 lat przyznało w ubiegłorocznym badaniu firmy badawczej Morning Consult, że chciałoby zostać influencerami. W innym sondażu, też z ubiegłego roku, który firma Lego przeprowadziła wśród dzieci z Chin, USA i Wielkiej Brytanii, trzech na dziesięciu młodych Amerykanów i Brytyjczyków na pierwszym miejscu listy wymarzonych zawodów umieściło youtubera, czyli autora wideoblogów na popularnym serwisie You Tube. Jeśli chodzi o młodych Chińczyków, to co prawda najwięcej z nich chciałoby być astronautami, ale prawie co piąty też celuje w karierę youtubera.
Znani youtuberzy przyciągający rzesze internautów należą do grupy influencerów, czyli celebrytów sieci. Ich vlogi na YouTubie, konta na Instagramie czy na najmodniejszym ostatnio TikToku śledzą (i lajkują) setki tysięcy, a niekiedy miliony internautów. Influencerzy zdobywają sławę i pieniądze dorównujące niekiedy zarobkom dobrych aktorów czy sportowców. Ci ostatni też zresztą robią wszystko, by swoją markę spieniężyć, dlatego zabiegają o wiernych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta