Benefity: zmodyfikowane i trudniej dostępne
Motywacja | Część firm ogranicza świadczenia pozapłacowe
Ponad czterech na dziesięciu przedsiębiorców uczestniczących w niedawnym sondażu Business Centre Club przyznało, że w związku z kryzysem wywołanym pandemią zmniejszyli wydatki na premie i benefity, czyli pozapłacowe świadczenia dla pracowników. Trend ten widać także w raportach firmy doradczo-audytorskiej Grant Thornton, która monitoruje sytuację na rynku rekrutacji online. Według jej danych w czerwcu tego roku średnia liczba benefitów przypadających na jedną ofertę pracy opublikowaną w internecie wyniosła 5,4, podczas gdy rok wcześniej było to 6,2.
Eksperci GT zwracają jednak uwagę, że czerwiec i tak przyniósł wyraźną poprawę w porównaniu z kwietniem i majem tego roku. Wtedy na jedno ogłoszenie o pracę przypadało średnio 4,8 motywatorów pozapłacowych. Znacznie rzadziej oferowane były np. pakiety medyczne i popularne przed pandemią karty sportowe, których i tak nie można było wykorzystać z powodu zamrożenia branży fitness (odblokowano ją dopiero 6 czerwca). Ograniczona była...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta