Eksport AGD się trzyma. Głównie dzięki Niemcom
Sprzedaż na największy rynek spadła tylko o 3 proc., więc mimo dużych spadków na innych rynkach branża szybciej zaczęła minimalizować straty.
Z najnowszych dostępnych danych zebranych przez organizację producentów AGD –czyli APPLiA Polska – wynika, że do końca kwietnia eksport sprzętu z Polski wyniósł 1,2 mld euro, co oznacza spadek o 14 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Sytuację uratowały w dużym stopniu Niemcy. Kraj, który w 2019 r. odpowiadała za 24 proc. polskiego eksportu AGD w tym okresie, zanotował jego spadek tylko o 3 proc. – w tym samym czasie do Wielkiej Brytanii czy Włoch spadł on ponad 30 proc.
Będzie coraz lepiej
Po zniesieniu ograniczeń co do otwierania sklepów czy liczby klientów sytuacja zaczęła się szybko poprawiać. – Biorąc pod uwagę bardzo trudną sytuację, jaką ogółem mamy w gospodarce, dotychczasowe wyniki eksportu sprzętu AGD faktycznie mogą nas napawać optymizmem. Spadki nie są bowiem tak głębokie, jak się jeszcze niedawno spodziewaliśmy, i wszyscy mamy nadzieję, że taki trend się utrzyma, choć należy mieć na uwadze, iż niekoniecznie musi się tak stać – mówi Wojciech Konecki,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta