Serwis systemów ERP wzmocni konkurencyjność
Wsparcie ERP jest koniecznym elementem prawidłowego działania systemu, a niezbędny poziom usług serwisowych najlepiej ustalić już w momencie wdrożenia. BARBARA MEJSSNER
Ich brak lub zbyt ograniczony zakres może okazać się bardzo kosztowny w przypadku awarii lub przestoju. Utrudni także modernizację systemu konieczną dla utrzymania konkurencyjności.
Rynek oprogramowania dla przedsiębiorstw jest na tyle istotny dla działania firm, że nawet w kryzysie Covid-19 odnotowuje znacznie niższy spadek niż inne jego segmenty. Jeszcze w styczniu 2020 r. przewidywano, że rynek IT w naszym kraju zwiększy się o 6 proc., obecnie, jak podaje firma analityczna IDC, jego wartość będzie niższa o 5,5 proc. w większości segmentów, poza segmentem macierzy, serwerów oraz oprogramowania biznesowego, gdzie wyniesie tylko -2,5. Dobrym prognostykiem dla rynku ERP jest zwiększający się udział wdrożeń w chmurze, model ten z powodu niższych kosztów implementacji działa skutecznie przeciw wyhamowaniu rynku, nawet w kryzysie. ERP w chmurze jest postrzegany przez firmy wręcz jako lek na ekonomiczne skutki pandemii, ponieważ poprawia efektywność operacyjną i jakość procesów biznesowych bez wielkich inwestycji. Według danych KPMG w 2019 r. z systemów ERP w chmurze korzystało w Polsce 18 proc. przedsiębiorstw, w 2020 r. tego rodzaju rozwiązania zdobędą już 20 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta