Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Małpki ucierpiały w pandemii, teraz dostaną podatkiem

01 września 2020 | Ekonomia i rynek
źródło: Rzeczpospolita

Na epidemii skorzystali producenci mocnych alkoholi, ale trunki w mniejszych butelkach sprzedawały się gorzej. ALEKSANDRA PTAK-IGLEWSKA

 

W czasie lockdownu brak okazji do spacerów po mieście i zamknięcie części Polaków w domach sprawiły, że po raz pierwszy spadła sprzedaż małpek, czyli wódek czystych i smakowych w butelkach o najmniejszych pojemnościach. Zyskały za to większe litraże.

Mniej paragonów

Pierwsze sygnały od analityków rynku wskazują, że producenci alkoholi przez pandemie przeszli raczej suchą stopą. Sprzedaż alkoholi mocnych w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2020 r. wzrosła (pod względem ilości sprzedaży, nie wartości) o 4 proc., z czego wódka zanotowała 2 proc. wzrostu. W tym czasie klienci kupili o 7 proc....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11750

Wydanie: 11750

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament