Wielkie liczenie strat dopiero się zaczyna
Nawet sklepy spożywcze z powodu pandemii wolniej zwiększają sprzedaż. Inne tracą, najwięcej odzieżowe i obuwnicze, w których spadek obrotów może w tym roku przekroczyć 20 proc. PIOTR MAZURKIEWICZ
Firma Euromonitor International prognozuje, że tegoroczna wartość sprzedaży w sklepach odzieżowych i obuwniczych będzie mniejsza o 21,5 proc., co oznacza, że rynek skurczy się o 5,5 mld zł. Nawet dobre wyniki z ostatnich tygodni nie dają powodów do wielkiego optymizmu.
– Niepewność towarzyszyć nam będzie z pewnością przez najbliższe miesiące, a to wyklucza w tym momencie możliwość snucia wiarygodnych prognoz na cały 2020 r. – wyjaśnia biuro prasowe LPP. Choć sezon zakupów związanych z powrotem do szkół jest dobry, to jednak jego wpływ na roczne wyniki aż tak wielki nie jest. – Oferta back2school jest sezonowa i wciąż dostępna w sklepach, dlatego nie jesteśmy w stanie ocenić ostatecznego poziomu obrotów z jej sprzedaży i wpływu, jaki będzie miała na całoroczne wyniki – dodaje firma.
Niepewność narasta
– Trudno w tym momencie prognozować wyniki sprzedaży dla całego roku. Niewątpliwie straty w branży fashion już teraz są ogromne. Po lockdownie zanotowaliśmy miesiące, w których spadek sprzedaży w stosunku do tego samego okresu w 2019 r. wynosił 37 proc., a odwiedzalność w sklepach była niższa o 47 proc. – tak było w maju – mówi Artur Kazienko, prezes...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta