Kluczem do sukcesu okazała się sprawna logistyka
Decyzja o rozwoju naszej sieci logistycznej w Polsce,ale również poza granicami, w trakcie pandemii pozwoliła nam bardzo dynamicznie zareagować i istotnie zwiększyć nasze moce wysyłkowe – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.
Zamknięcie gospodarki spowodowało znaczący wzrost sprzedaży w kanale e-commerce. Jak to wyglądało w przypadku LPP?
LPP to polski producent odzieży, ale także – co podkreślamy – firma fashion-tech, bardzo silna technologicznie, z mocnym rozwojem e-commerce. Przez trzy lata z rzędu notowaliśmy w tym kanale wzrosty o 100 proc. rok do roku. Rok 2019 przyniósł rezultat o ok. 60 proc. lepszy w stosunku do 2018 roku. Łącznie przez cztery lata niezwykle wysokiej dynamiki osiągnęliśmy ok. 11-proc. udział e-commerce w całkowitej sprzedaży. Jednak to, co się stało w pandemii – kiedy nastąpiła ta nadzwyczajna sytuacja i rządy w różnych krajach decydowały o zamykaniu sklepów – spowodowało, że rozkład sił między kanałem tradycyjnym i elektronicznym uległ diametralnej zmianie.
W naszym przypadku odnotowaliśmy rekordowe, bo cztero-, pięciokrotne wzrosty. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że ta dynamika i cały rynek e-commerce był ograniczany przez zdolności logistyczne. Jeżeli firma potrafiła wysłać więcej, a przy tym miała przygotowaną sieć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta