Unimot stawia na fotowoltaikę
Grupa chce być jednym z liderów sprzedaży paneli słonecznych w Polsce. Inwestuje nie tylko w ich dystrybucję, ale i produkcję.
W najbliższych latach, a nawet kwartałach, jednym z najbardziej wzrostowych biznesów Unimotu może być rynek fotowoltaiki. – W perspektywie najbliższych trzech lat grupa Unimot chce być na rynku fotowoltaiki jednym z jej liderów i brać udział w podziale całego rynku, który do roku 2050 jest oceniany na około 50 mld zł – mówi Adam Sikorski, prezes spółki.
Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest rozbudowa sieci dystrybucji sprzedaży paneli fotowoltaicznych pod marką Avia Solar. Obecnie prowadzona jest poprzez cztery kanały: własnych handlowców, stacje paliw Avia oraz współpracę z firmami Blachotrapez i Banking Retail System. Aby efektywnie realizować plan ekspansji na krajowym rynku, Unimot zdecydował się na uruchomienie własnej linii do wytwarzania paneli fotowoltaicznych. Moc planowanej linii produkcyjnej w początkowym okresie przewidywana jest na ok. 15 MW (megawaty). Następnie będzie zwiększana do docelowych 150 MW. Linia wytwórcza powstanie w Sędziszowie Małopolskim.