Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pracownik nie może odmówić dyżuru pod telefonem

15 października 2020 | Kadry i Płace

Pozostawanie poza godzinami pracy w dyspozycji pracodawcy jest co do zasady niepłatne. Mimo to pracownik nie może odmówić wykonania tego polecenia. PATRYCJA HAŃBICKA

- Pracodawca poleca mi tzw. dyżur pod telefonem po pracy, a następnie wydzwania wieczorem i sprawdza, czy odbieram. Czy ma do tego prawo? Czy za czas tych rozmów należy mi się wynagrodzenie? – pyta czytelniczka.

W obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa znaczna część pracowników pracuje zdalnie z domów. Oprócz świadczenia pracy, pracodawcy coraz częściej zlecają pracownikom pozostawanie w dyspozycji pracodawcy po pracy w ramach obowiązujących norm. Niewątpliwie jest to dyżur pracowniczy w rozumieniu art. 1515 kodeksu pracy.

Czas gotowości

Dyżur jest wynikającym ze stosunku pracy świadczeniem pracownika na rzecz pracodawcy, polegającym na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Wydanie: 11788

Wydanie: 11788

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament