Powroty do biur – jak przygotować się na drugą falę koronawirusa
Okres jesienno-zimowy może nie tylko przynieść wzrost przypadków zachorowań na COVID-19, ale także wszelkich innych infekcji, takich jak np. grypa. Reżim sanitarny wdrożony w firmach z powodu koronawirusa jest już standardem, a pracodawcy wprowadzają różne modele pracy tak, aby utrzymać dotychczasową efektywność zespołów i jednocześnie zapewnić pracownikom bezpieczeństwo.
– Jeszcze kilka miesięcy temu nikt nie przypuszczał, że koronawirus tak bardzo wpłynie na przestrzeń biurową, a jednocześnie postawi przed pracodawcami nie lada wyzwanie. Dostosowanie wymogów sanitarnych do liczby osób pracujących w biurze i zasad momentami wygląda jak układanka, w której przestawianie poszczególnych elementów pozwoli na osiągnięcie odpowiedniego rezultatu – komentuje Łukasz Wawrzyniak, W&W Consulting. Dlatego planując powroty pracowników do biur, należy bardzo dokładnie określić i wyjaśnić pracownikom zasady przebywania na terenie firmy.
Źródło: W&W Consulting sp. z o.o.