Pandemia nie psuje nastrojów kupujących online
90 proc. odwiedzających e-sklepy chce zwiększyć aktywność zakupową w trakcie nadchodzącego Black Friday. Do skorzystania z przecen nie zniechęci nas epidemia. MICHAŁ DUSZCZYK
GUS opublikował dane o koniunkturze konsumenckiej – we wrześniu sprzedaż detaliczna była o 2,5 proc. wyższa niż rok wcześniej, ale w październiku wskaźnik bieżący koniunktury pogorszył się o 5 pkt proc. w porównaniu z ubiegłym miesiącem. Według Soni Buchholtz z Konfederacji Lewiatan można traktować to jako pierwsze sygnały o pogarszających się nastrojach gospodarstw domowych. – Słabsze perspektywy to efekt większego zagrożenia bezrobociem, pogorszenia sytuacji finansowej gospodarstw i większego pesymizmu – tłumaczy ekspertka.
Ale e-commerce wydaje się niezagrożony dekoniunkturą. Przed branżą właśnie najlepsze miesiące w roku. W listopadzie rusza okres największych promocji – Black Friday, a – jak wynika z badań grupy Domodi, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza – aż 90 proc. rodzimych internautów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta