PPK: zagraniczna firma wyręczy się pracownikiem
Pracodawca zagraniczny bez siedziby w Polsce, ale zatrudniający u nas pracowników, musi wdrożyć pracowniczy plan kapitałowy. Obowiązki w tym zakresie może jednak scedować na pracownika.
Ustawa z 4 października 2018 r. o Pracowniczych Planach Kapitałowych (tekst jedn. DzU z 2020 r., poz. 1342) nakłada na pracodawców szczególne obowiązki związane z ich udziałem w PPK. Najważniejsze z nich to:
- wybór instytucji finansowej, która utworzy rachunki PPK dla pracowników,
- podpisanie z wybraną instytucją finansową umowy o zarządzanie PPK, a także umowy o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz osób zatrudnionych,
- terminowe i prawidłowe obliczanie oraz przekazywanie wpłat do wybranej instytucji finansowej,
- gromadzenie i archiwizacja dokumentacji dotyczącej PPK,
- przekazywanie pracownikom i wybranej instytucji finansowej informacji związanych z utworzonymi PPK.
Zgodnie z art. 5 ustawy o PPK podmiot zatrudniający, który nie ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta