Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mongolia na celowniku polskich firm

14 stycznia 2021 | Ekonomia i rynek
Przed rokiem produkty polskiej firmy Sante trafiły  na półki w sieci hipermarketów Emart  w Mongolii
źródło: materiały prasowe
Przed rokiem produkty polskiej firmy Sante trafiły na półki w sieci hipermarketów Emart w Mongolii

Kraj wielkiego stepu to szansa dla polskich eksporterów, zwłaszcza zdrowej żywności. Klienci cenią tam produkty spożywcze made in Poland. PIOTR SKWIROWSKI

 

Mongolia to kraj liczący niemal 3,5 mln mieszkańców. Prawie połowa z nich mieszka w Ułan Bator. W tym azjatyckim państwie działa blisko 94 tys. firm, aż 63 tys. w stolicy.

Rynek ten próbują penetrować firmy z Polski. Z danych GUS wynika, że nasz eksport do Mongolii miał w 2019 r. wartość 50,4 mln euro. Import zamknął się w kwocie 1,1 mln euro. Udział Mongolii w eksporcie towarowym Polski waha się na poziomie 0,02–0,03 proc. Import jest śladowy.

W eksporcie dominują artykuły spożywcze, napoje alkoholowe i bezalkoholowe, tytoń – 13,5 mln euro. Dalej są produkty przemysłu chemicznego – 9,5 mln, zwierzęta żywe i produkty pochodzenia zwierzęcego – 5,5 mln, tworzywa sztuczne – 4,4 mln, maszyny i urządzenia mechaniczne, elektryczne – 4,1 mln. Najważniejszą część importu stanowią produkty mineralne – 0,8 mln euro.

Trudna szansa...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11861

Wydanie: 11861

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament