Łatwiej kupisz polisę i zlikwidujesz szkodę
Ubezpieczyciele idą z duchem czasu: sięgają po drony, w ocenie kolizji pomagają kamery samochodowe, a klienci sami wyliczają odszkodowanie przy użyciu urządzenia mobilnego. Jednak nie tylko w likwidacji szkód widać innowacje.
Cyfryzacja ubezpieczeń trwa już od lat. Jak wskazuje Joanna Karawacka, szef marketingu w Saltus Ubezpieczenia, wydarzenia ostatniego roku dodatkowo podkreśliły konieczność mocniejszego włączenia wirtualnej rzeczywistości zarówno w proces sprzedaży i obsługi ubezpieczeń oraz ubezpieczonych, jak i w organizację pracy samych ubezpieczycieli.
Utrzymującym się od dłuższego czasu trendem jest przenoszenie jak największej liczby procesów ubezpieczeniowych do sfery wirtualnej i ograniczanie konieczności kontaktów osobistych.
– Choć obecnie głównym motorem takich działań jest pandemia i zagrożenie epidemiologiczne, to cały proces zaczął się już parę lat temu. Teraz przyspieszył i zwiększył swój zasięg – podaje Michał Bukontt, dyrektor sprzedaży w Sprint SA, firmie dostarczającej voiceboty dla infolinii ubezpieczycieli.
W ciągu ostatniego roku ubezpieczyciele uprościli sprzedaż ubezpieczeń, wprowadzając samoobsługę czy zdalne zawieranie umów z pomocą agentów. Pojawiły się czatboty, np. w Generali czatbot obsługuje zagadnienia z trzech obszarów: zgłoszenie szkód i roszczeń, serwisowa obsługa polis oraz sprzedaż.
Mobilna likwidacja szkód...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta