Polskie firmy wykorzystują nowe narzędzia ekspansji zagranicznej
Jakie są eksportowe atuty polskich przedsiębiorstw, gdzie jest jeszcze potencjał do wzrostu, zastanawiali się uczestnicy debaty „Polski eksport: jak wykorzystać nowe szanse" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Punktem wyjścia do dyskusji był raport „30 lat polskiego eksportu" przygotowany przez KUKE wspólnie z ośrodkiem analitycznym SpotData. Autorzy przeanalizowali sytuację kilkudziesięciu grup towarowych. Jak więc zmieniła się sytuacja polskiego eksportu?
Przykładowo w 1992 r. miał on wartość 13,2 mld dol. Dziś takie przychody ze sprzedaży zagranicznej firmy w kraju uzyskują w ciągu zaledwie... dwóch tygodni. Jak mówili eksperci, te zmiany były możliwe m.in. dzięki wejściu do UE oraz dzięki przedsiębiorczości Polaków. – Nasz kraj bardzo dobrze odrobił lekcje. Na tle państw regionu nasze firmy bardzo dobrze odnalazły się w nowej sytuacji. Co więcej, mamy kolejne ambicje. 2021 r. będzie kolejnym rekordowym, w którym eksport wydaje się, że wzrośnie w tempie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta